Szarlotka budyniowa na kakaowym spodzie czyli Słodki Czwartek odc.147

To mega pyszne ciasto powstało z okazji urodzin Syncia.
Wymaga wiele zachodu, osobno przygotowuje się poszczególne warstwy, ale efekt końcowy jest przepyszny!
Pomysł na to ciasto znalazłam w KUCHNI nr.03/2018, zmieniłam jednak proporcje i wykorzystałam inny budyń.


Szarlotka budyniowa na kakaowym spodzie

marmolada:
1 kg jabłek typu szara reneta
15 g masła
60 g cukru
szczypta cynamonu
100 g płatków migdałowych (ja pominęłam)

Jabłka obieramy i kroimy na niezbyt duże kawałki. W garnku rozpuszczamy masło i wkładamy kawałki jabłek. Smażymy ok 3 minut po czym wsypujemy cukier i szczyptę cynamonu. Dusimy pod przykryciem aż jabłka zaczną się rozpadać. Ja podlałam kilkoma łyżkami wody by się nie przypaliły.
Studzimy. Mieszamy z podprażonymi płatkami migdałowymi. Ja je pominęłam z racji upodobań Małżona.

budyń waniliowy:
500 ml mleka
35 g domowego cukru waniliowego
pół laski wanilii
60 g mąki ziemniaczanej
1 żóltko

Połowę mleka mieszamy z cukrem i ziarenkami wanilii oraz masłem. Zagotowujemy i łączymy z pozostałym mlekiem wymieszanym z mąką ziemniaczana i żółtkiem.
Energicznie mieszając trzepaczką gotujemy ok 1 minuty aż budyń zgęstnieje. Lekko studzimy.



ciasto kakaowe:
150 g masła
250 g mąki
2 jajka
80 g cukru
20 g kakao
8 g proszku do pieczenia

Składniki ciasta zagniatamy. 1/3 ciasta zawijamy w folię i chowamy do zamrażarki.
Blaszkę (u mnie tortownica 26 cm średnicy) wykładamy papierem do pieczenia i wylepiamy większym kawałkiem ciasta, ciasto nakłuwamy widelcem raz przy razie.
Pieczemy ok 20 minut w piecu nagrzanym do 180 st.C.

Na ciasto wykładamy jabłka a na nie budyń. Ciasto posypujemy wiórkami kakaowego ciasta (ścieramy zamrożony kawałek na tarce z grubymi oczkami lub obrywamy po kawałku).
Pieczemy dalsze 30 minut.
Całkowicie studzimy przed pokrojeniem. Trzymamy w lodówce.

Komentarze

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty