Czekoladowe misie karnawałowe czyli Słodki Czwartek odc.143

Nic dodać nic ująć, tylko jeść jedno za drugim.
Oto nie lada gratka dla wszystkich łasuchów czyli Czekoladowe misie karnawałowe.
Powstały wg przepisu Majki. Zmodyfikowałam je co nieco.


Czekoladowe misie karnawałowe

300 g maki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
75 g białego cukru
75 g cukru trzcinowego (u mnie pół na pół jasnego i ciemnego)
1 łyżeczka mielonego cynamonu
szczypta mielonych goździków
40 g kakao
szczypta soli
150 g zimnego masła
2 jajka (M)

do udekorowania:
rozpuszczona gorzka czekolada
cukrowe perełki


Make wsypujemy do misy miksera, dodajemy proszek do pieczenia, dwa rodzaje cukru, cynamon i kakao, szczyptę soli.
Następnie dodajemy zimne masło w kawałkach oraz jajka. Miksujemy ciasto na gładką masę.
Formujemy z ciasta kulę, owijamy ją folią spożywczą i wkładamy na minimum 30 minut do lodówki.

Piekarnik nagrzewamy do 170 st.C. Blachy wykładamy papierem do pieczenia.
Schłodzone ciasto rozwałkowujemy porcjami na blacie posypanym mąką na grubość ok pól cm.


Za pomocą foremek wycinamy ciasteczka (ja użyłam wszystkich misiowych foremek jakie miałam).
Układamy ciasteczka na blachach.
Wstawiamy blachy do piekarnika i pieczemy ciasteczka przez ok. 12 min.
Wyjmujemy je, studzimy na kuchennej kratce.
Po wystudzeniu dekorujemy ciasteczka wg uznania, ja rozpuściłam czekoladę w kąpieli wodnej i jej strużkami polałam ciasteczka a następnie posypałam perełkami cukrowymi.


Komentarze

  1. Super zdjęcia!
    Izabela

    OdpowiedzUsuń
  2. Moi ciastkożercy pochłonęłyby w mig te cudne ciasteczka.... hm... chyba zrobię Im niespodziankę :) Za przepis dziękuję, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak! moi ciastkożercy chcieli zjeść wszystkie za jednym razem ale im racjonowałam :P przepis polecam! napisz jak Ci się udały!

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty