Świąteczny blok kakaowy z wiśniami czyli poWeekendowe Łakocie odc.166

Smak dzieciństwa, smak Świąt. 
Smakuje słodko, kakaowo a dodatek pomarańczowej skórki i wiśni sprawia, że przestaje być tylko namiastką luksusu z lat 80tych. 
Przypomniałam sobie o nim nie tak dawno, postanowiłam zrobić i pokochały go moje dzieci. 
To taka mała rozpusta, trochę wbrew regułom ale od czasu do czasu pozwalamy sobie na to :)

Świąteczny blok kakaowy z wiśniami

100 ml cukru
125 g masła
75 ml wody
2 łyżki kakao
200 g pełnego mleka w proszku
50 g herbatników
50 g suszonych wiśni (lub innych bakalii)
pół łyżeczki cykaty
kakao do posypania


Masło roztapiany w rondelku. Dodajemy cukier, wodę, kakao i mieszamy.
Podgrzewamy do rozpuszczenia się cukru, następnie zdejmujemy z palnika i studzimy.
Do miski wsypujemy mleko, wiśnie i pokruszone herbatniki.
Na to wlewamy masę i dokładnie mieszamy a nastepnie przekładamy ją do formy np. keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.
Wierzch wygładzamy zwilżoną łyżką.
Chłodzimy min. godzinę w lodówce.


Komentarze

  1. Też go niedawno znów robiłam i jakoś - mimo narzekań, że przecież to kakao, tłuszcz i mleko w proszku, a nie czekolada, to mam do niego ogromny sentyment! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również mam sentyment :) no i blokowe zamiłowania przekazuję dzieciom :)

      Usuń
  2. a wiesz, że ostatnio miałam spory zapas mleka w proszku i robiłam ten blok chyba ze trzy razy w tygodniu..jakoś nikt nie narzekał na skład a wszyscy delektowali sie smakiem...dla mnie to smak mojego dzieciństwa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zazwyczaj robię wypad po mleko a potem hurtowo robię blok :)

      Usuń
  3. To także moje smaki dzieciństwa. Robię od czasu do czasu, ale zdecydowanie za rzadko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja przypominam sobie o nim raz na jakiś czas :)

      Usuń
  4. Uwielbiam blok czekoladowy <3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty