Zupa krem z pieczonego czosnku czyli Zupowy Wtorek odc.88

Pewnego zimowego popołudnia dostałam wiadomość. Była to prośba o przepis na zupę krem czosnkową, bo "do kogo jak nie do Ciebie". 
Niestety jako, że nie jestem wielka miłośniczką czosnku nie miałam takiego przepisu na podorędziu. Postanowiłam jednak zrobić taką zupę. 
Nie wygląda za to jak smakuje! i jak pachnie! 
Jest banalna w przygotowaniu i szczerze mogę Wam ją polecić.


Zupa krem z pieczonego czosnku

2 główki czosnku
500 g ziemniaków
sól, pieprz
oliwa
600 ml wywaru warzywnego
tymianek
ew. grzanki i starty ser

Piekarnik nagrzewamy do 200 st.C.
Główki czosnku umieszczamy na blaszce wyłożonej papierem razem z obranymi ziemniakami pokrojonymi na ćwiartki. Całość skrapiamy oliwą.
Wywar zagotowujemy.
Kiedy ziemniaki będą miękkie przekładamy je do wywaru. Ząbki czosnku obieramy z łupinek i wkładamy do wywaru.
Doprawiamy solą, pieprzem i tymiankowymi listkami.
Całość zagotowujemy i blendujemy na krem.

Podajemy z grzankami lub serem żółtym.

Komentarze

  1. uwielbiam czosnek , musze wypróbować Twój krem

    OdpowiedzUsuń
  2. jak lubię czosnek tak nie pomyślałam, żeby go zkremować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe kremacja czosnku... brzmi intrygująco 😜

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty