Pęczak, gruszka i pietruszka

Ciemne, zimne, wietrzne popołudnie czyli idealny czas na pyszną, sycącą sałatkę z pęczaku.
Przygotowałam ją na bazie przepisu Dominiki Wójciak znalezionego w lutowej KUCHNI.


Pęczak z gruszka i pietruszka

150 ml pęczaku
3 pietruszki
2 twarde gruszki
2 szalotki
garść posiekanej natki pietruszki
sok i skórka z cytryny
5 łyżek oliwy
łyżka syropu klonowego
sól i pieprz


Pęczak gotujemy wg przepisu na opakowaniu. Gotowy pęczaki mieszamy z 2 łyżkami oliwy i odstawiamy do ostygnięcia.
Pietruszki obieramy i kroimy w grube plasterki. Gruszki myjemy, pozbawiamy gniazda nasiennego i kroimy w gruba kostkę.
Szalotki obieramy i kroimy w ćwiartki.
Szalotki, gruszki i pietruszki wkładamy do naczynia do zapiekania. Mieszamy z 2 łyżkami oliwy, syropem klonowym, solą i pieprzem. Pieczemy ok 30 minut w 200 st.C.
Studzimy.
Do pęczaku dodajemy upieczone warzywa i owoce. Skrapiamy łyżką oliwy. Dodajemy natkę pietruszki i skórkę oraz sok z cytryny. Doprawiamy solą i pieprzem.
Jest to sałatka idealna do pracy lub na kolację!



Komentarze

  1. Kiedy ja się pytam ja coś na bazie będę robić? Żadnych postępów. Byś Wiewióro wzięła mnie na lekcje jakie.

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawa propozycja ,i w ladnym naczyniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawa ta sałatka bardzo :) chyba sobie do pracy zrobię, bo Małżonek mój za pęczakiem nie przepada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miło mi, że tak piszesz :) zrób i daj znać jak smakowała!

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty