Czarne sezamki czyli Czwartkowe Slodkosci odc.120

Uwierzycie, że do wczoraj nigdy nie jadłam czarnego sezamu? jakoś mi było z nim nie po drodze a raczej z zakupem tych ślicznych czarniutkich ziarenek.
Przepis znaleziony w "Najlepsze przepisy dla całej rodziny" Grześka Łapanowskiego i Mai Sobczak zmobilizował mnie do poszukiwań i udało się!
Sezamki okazały się łatwym w przygotowaniu smakołykiem w sam raz do przygotowania na cztery ręce. Przepis odrobinę zmodyfikowałyśmy.
Córcia właściwie zrobiła wszystko sama a potem zajadała sezamki ze smakiem razem z koleżanką.



Czarne sezamki

2 łyżki białego sezamu
6 łyżek czarnego sezamu
2 łyżki brązowego cukru (u mnie trzcinowy demerara)
1 łyżka miodu wielokwiatowego
szczypta skórki pomarańczowej
kilka kropli soku z limonki, cytryny lub pomarańczy


Sezam wsypujemy na patelnie i podprażamy leciutko. Dodajemy cukier i mieszamy.
Dorzucamy skórkę z pomarańczy, sok, mieszamy i prażymy ok. 5 minut.
Dodajemy miód, mieszamy i masę przekładamy na papier do pieczenia. Przykrywamy go drugim arkuszem i rozwałkowujemy na płaski placek.
Czekamy 2-3 minuty i kroimy placek na poręczne kawałki ostrym nożem.


Komentarze

  1. Kocham sezamki, twój przepis jest genialny. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja dawno sezamków nie jadłam! Ostatnio chyba w czasach młodości i to takie kupne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. u nas goszczą kupcze już parę razy myślałam żeby samej zrobić i po tych Twoich czarnych się chyba w końcu zmobilizuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy wyjdą sezamki, jak użyję wilgotnej pulpy sezamowej po mleku z czarnego sezamu. Biały sezam moge dodac normalnie.?????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę mówiąc nie mam pojęcia bo nie próbowałam takiej kombinacji. Zastanawiam się jak zachowa się cukier na pulpie, czy utworzy tak jakby karmel, nie wiem :(

      Usuń
  5. Zwykły cukier też przejdzie co nie?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty