Chrupiace, panierowane kotleciki z boczniakow

Spytałam dzieci co chcą zjeść na obiad. Oczywiście usłyszałam, że kotlety. 
Zapytałam czy z mięsa czy może jakieś inne. Naturalnie odparły, że z mięsa... 
Przygotowałam więc dwie wersje i co się okazało?
Grzybowe zniknęły, schabowe zostały!!!



Chrupiące, panierowane kotleciki z boczniaków

250 g małych boczniaków, lub dużych porwanych na kawałki
2 łyżeczki sosu sojowego

1 jajko
2 łyżki wody
po 1 łyżce mąki i startego sera typu Bursztyn
1/2 łyżeczki wędzonej papryki

bułka tarta
sól

olej do smażenia

Boczniaki myjemy i wkładamy do miseczki, skrapiamy sosem sojowym i mieszamy.
W drugiej miseczce mieszamy jajko z papryką, mąką, serem i wodą.
Na patelni rozgrzewamy olej.
Każdy kawałek grzyba zanurzamy najpierw w jajku z dodatkami a następnie obtaczamy w bułce.
Smażymy na rozgrzanym tłuszczu na rumiano i chrupiąco.
Osączamy z tłuszczu na papierowym ręczniku.
Podajemy z ulubioną surówką.

Komentarze

  1. Nigdy nie próbowałam boczniaków więc dla mnie to ciekawa propozycja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam! warto ich spróbować ponieważ dają mnóstwo kulinarnych możliwości :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty