Szybkie ciasteczka smietankowe z kandyzowanym imbirem czyli poWeekendowe Lakocie odc.134

Co zrobić gdy po przygotowaniu obiadu pozostał prawie cały kubeczek śmietany a w szafce leży prawie przeterminowane opakowanie kandyzowanego imbiru? imbir w śmietanie? śmietana z imbirem? 
NIE! Ciasteczka! wymyśliłam je naprędce by pozbyć się wyrzutów sumienia jakie zazwyczaj towarzyszą mi podczas wyrzucania zapleśniałej śmietany, czy białek po wykorzystanych żółtkach. Specjalnie nie schowałam ich nawet do lodówki, jeszcze by się gdzieś ukryły i co wtedy? pleśń murowana!
Od razu zagniotłam szybkie ciasto, ukulałam ciasteczka i upiekłam na złoto. Cudownie smakują jeszcze ciepłe z aromatyczną herbatą lub kubkiem mleka, w sam raz na podwieczorek...


Szybkie ciasteczka śmietankowe z kandyzowanym imbirem

75 g masła
75 g cukru
120 g śmietany 18%

240 g mąki pszennej
po 1/4 łyżeczki proszku do pieczeia i soli
50 g posiekanego, kandyzowanego imbiru

białko jaja
cukier trzcinowy do posypania


Miksujemy masło z cukrem i śmietaną. Dodajemy mąkę z proszkiem i solą. Wrzucamy imbir i zagniatamy.
Z ciasta form,ujemy kulki, lekko je spłaszczamy. Proporcja dotyczy ok 20 ciastek.
Nagrzewamy piekarnik do 190 st. C. Na blaszce wyłożonej papierem układamy ciastka. Smarujemy białkiem i posypujemy cukrem.
Pieczemy ok 20-25 minut. Powinny ładnie się ze złocić.



Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty