Prosta zupa gołąbkowa czyli Zupowy Wtorek odc.82

Lubicie gołąbki?
Ja czasami mam na nie ochotę choć wielka miłośniczka nie jestem.
W ubiegły weekend miałam ochotę na smak kapusty i mięsa. No i w końcu postanowiłam rozprawić się z połowa białej kapusty zalegającej w lodówce. 
Do przyrządzenia obiadu przyczynił się przepis na zupę znaleziony na blogu R'n'G Kitchen. Dokonałam kilku zmian a zupa okazała się bardzo smaczna i sycąca. Moje dzieci, które nie są miłośnikami kapusty też ją zjadły.
Był to hit niedzieli i poniedziałku a trochę zostało nawet na wtorek :)

Prosta zupa gołąbkowa

1 posiekana cebula
300 g mielonego mięsa wołowego
2 łyżki oleju
200 ml przecieru pomidorowego
1,2 l wywaru warzywnego
100 g ryżu
1/4 główki białej kapusty (niezbyt małej)
2 łyżki posiekanego koperku
sól, pieprz
ziele angielskie i listek laurowy

Cebulę podsmażamy razem z mięsem mielonym na rozgrzanym tłuszczu. 
Dodajemy przecier pomidorowy, chwilę smażymy i zalewamy wywarem warzywnym.
Wkładamy listek i ziele angielskie.
Wsypujemy ryż, gotujemy 10 minut od czasu do czasu mieszając. Następnie dodajemy poszatkowaną kapustę i całość gotujemy do miękkości. Jeśli zupa jest zbyt gęsta dolewamy trochę wywaru lub wody.
Dodajemy posiekany koperek i mieszamy.
Do smaku doprawiamy solą oraz pieprzem.
Ja zupę podałam z upieczonymi ziemniaczkami.


Komentarze

  1. gołąbki uwielbiam więc pewnie tą zupę też bym pokochała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) to bardzo możliwe :) polecam zatem do wypróbowania!

      Usuń
  2. Ja gołąbki uwielbiam, to jeden z ukochanych smaków dzieciństwa :) Taka zupka też musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Marjanko! Świetny pomysł i jak zwykle miseczki piękne :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty