Kruche ciasteczka z orzechami, czekoladą i pomarańczą czyli poWeekendowe Łakocie odc.131

Miało być słodko i miło, ciasteczkowo. 
Po dłuuugim weekendzie spędzonym w pracy nastał poniedziałek, również pracujący. 
Kawa i ciasteczka, taki był plan. Niestety w nocy przez Warszawę przeszła burza. 
Smutne połamane drzewa witały mnie gdy szłam Alejami a w Ogrodzie... póki co wiem tylko, że "moje" ziemniaczane worki ucierpiały. Łęciny połamane i ciekawe czy choć jeden worek przetrwał w takim stanie by godnie reprezentować uprawę na warsztatach 24go...
Nie jest tak słodko jak miało być ale i tak zapraszam na ciasteczka. 
Kruche, słodkie, pyszne i z mnóstwem dodatków.

Kruche ciasteczka z orzechami, czekolada i pomarańczą

200 g mąki pszennej
125 g masła
100 g cukru
2 żółtka
szczypta soli
po 20 g posiekanej gorzkiej czekolady i orzechów laskowych
10 g kandyzowanej skórki z pomarańczy lub cykaty
2 łyżki kwaśnej śmietany


Masło siekamy w misce z mąką, solą, cukrem, żółtkami, mieszamy. Następnie dodajemy śmietanę i bakalie, szybko zagniatamy.
Z ciasta formujemy wałek, zawijamy w folię i chowamy na 30 minut do zamrażarki.
Po tym czasie ostrym nożem tniemy wałek na pół centymetrowe krążki i układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Ciasteczka pieczemy 180 st.C aż do zrumienienia czyli ok 12 minut. 

Komentarze

  1. wyglądają świetnie.
    uwielbiam gorzką czekoladę, pyszny przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje bardzo za miłe słowa! ja tez jestem miłośniczką gorzkiej czekolady :P

      Usuń
  2. Twoje ciacha wyglądają mega smacznie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty