Czekoladowe ciastka z jezynami czyli poWeekendowe Lakocie odc.133

Gdzie byłam kiedy mnie nie było?
Na Polesiu w magicznej Bordziłówce, w Domu Mokoszy.
A co tam robiłam?
Rozmawiałam, patrzyłam jak strzelają z łuku, jadłam, piekłam chleb, siedziałam przy ognisku słuchając muzyki. Spacerowałam po lesie i łąkach i zbierałam jagody oraz wielkie kleszcze ze spodni i innych części garderoby.
A potem wróciłam i znowu musiałam wrócić do siebie... wróciłam z pięknymi ceramicznymi wytworami i postanowieniem, że muszą upiec coś co będzie ładnie na tychże wyglądać. I tak powstały czekoladowe ciasteczka z jeżynami.
Może skusicie się na ciastko? albo na talerz? Ewa robi je na zamówienie ale i ma je też w stałej ofercie. 
Moje nowe nabytki to świeżutka seria z liściem winogron. Piękne nieprawdaż?


Czekoladowe ciastka z jeżynami
na ok 12 szt.

100 g masła
25 g gorzkiej czekolady
50 g cukru trzcinowego
20 g dobrego, ciemnego kakao
150 g mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1 białko

W rondelku rozpuszczamy masło z czekoladą i cukrem. Przelewamy całość do miski.
Dodajemy kakao, mąkę z proszkiem i sól. Zagniatamy ciasto na końcu dodając białko. 
Z ciasta lepimy kulki wielkości orzecha włoskiego, lekko je spłaszczamy i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. 
W każde ciastko wtykamy po jednej jeżynie.
Pieczemy ciastka w 180 st.C przez 12 minut. Zdejmujemy z blaszki dopiero po ostygnięciu.


Komentarze

  1. Wypieki wybrałaś idealnie, te ciasteczka przepięknie prezentują się na tych paterach i patereczkach ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję ach dziękuję! za słowa i talerze wszelkie!

      Usuń
  2. ciasteczka wyglądają uroczo :) i swietnie się prezentują na tych małych talerzykach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za miłe słowa! talerzyki i ciasteczka to zgrany duet :)

      Usuń
  3. Czekolada i jeżyny to połączenie idealne:-) I do tego podane na takich pięknych talerzykach:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie wiem co mi się bardziej podoba te smakowite ciasteczka, czy te urocze talerzyki :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty