Ciasteczka z masła orzechowego, z czekoladą, bezglutenowe i wegańskie czyli Słodki Czwartek odc.113

Nie dojrzałam jeszcze do weganizmu, do wegetarianizmu też zresztą nie ale jem coraz mniej mięsa i bardzo mi z tym dobrze. 
Szukam, szperam, przeglądam. Książki, czasopisma, internet. Szukam inspiracji.
Tym ciasteczkom nie mogłam się oprzeć. 
Wiedziałam, że w domu mam wszystkie ingrediencje i mogę przystąpić do działania. 
Na początek z połowy porcji (przecież Córcia nie lubi masła orzechowego).
Pomysł podejrzałam na blogu erVegan. Pomysł grzechu wart!



Ciasteczka z masła orzechowego, z czekoladą, bezglutenowe i wegańskie

na ok 30 niedużych ciastek:
220 ml masła orzechowego, u mnie z kawałkami orzechów
100 ml syropu klonowego (dowolnego ulubionego)
10 sztuk daktyli namoczonych wcześniej w gorącej wodzie przez kilka minut
200 ml mąki ryżowej
60 g gorzkiej czekolady
szczypta soli

Do miski wkładamy masło orzechowe, dodajemy syrop klonowy i mieszamy.
Dodajemy posiekane daktyle i posiekaną czekoladę
Ucieramy a następnie dodajemy mąkę ryżową i szczyptę soli. Zagniatamy ciasto ręką.
Piekarnik nagrzewamy na 190 st.C. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia.
Z ciasta formujemy małe kuleczki i lekko je spłaszczamy, układamy je na blasze.
Ciastka pieczemy ok. 10 – 15 minut, tylko tyle by lekko się zrumieniły.
Po upieczeniu odstawiamy do ostygnięcia przed zdjęciem z blaszki.


Komentarze

  1. Wyglądają bardzo zachęcająco. :)
    Mnie też ostatnio ciągnęło w stronę potraw wegetariańskich ale ponieważ odbiło się to na zdrowiu męża i córki (pękające kąciki ust, trudno gojące się ranki w okolicach nosa i ust, ospałość - mąż zasypiał po obiedzie) więc wróciłam do potraw z mięsem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za miłe słowa!
      o kurcze to niezbyt fajne objawy... przyznam, że nie spotkałam się z podobnymi w połączeniu z nie jedzeniem mięsa, może coś źle bilansowałaś?
      ciasteczka tak czy siak polecam!

      Usuń
    2. Jak mąż poszedł do lekarza w związku z tymi kącikami to pierwszym pytaniem lekarki było czy je mięso. Pękające kąciki są objawem niedoboru witamin z grupy B. Widocznie jedliśmy za mało innych produktów, w których są te witaminy. Poza tym kawa niszczy te witaminy, a mąż lubi kawę. Lekarka sugerowała nam koktajle z jarmużem ale tylko mi smakowały, a mąż zapowiedział nawet, że więcej jarmużu nie kupi. Zaopatrzyliśmy się więc w tabletki z witaminą B i znowu jemy więcej mięsa.

      Usuń
  2. ja bym chętnie zgrzeszyła takim ciasteczkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest jeden super przepis na ciasteczka z ciecierzycy, też z masłem orzechowym, które ciągle robię. Mniam! Twoje wyglądają przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam jakie wspaniałe ciasteczka, do schrupania :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak mozna nie lubic masla orzechowego?:) Porywam kilka ciasteczek do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można jak widać, podobnie ma z bananami :)
      yte ciasteczka o dziwo jej smakowały!

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty