Gofry z makiem, na bialkach, lekkie i puszyste czyli Slodki Czwartek odc.112

Kiedy zeszliśmy już 665 kamiennymi stopniami ze Szczelińca Wielkiego Małżon z Córcią ruszyli po samochód w kierunku Pasterki a ja z Synciem poczłapałam do Karłowa. 
Po drodze mijaliśmy stragany i stoiska, zapachniało mi goframi. Postanowiłam, że po powrocie zrobię takie domowe, pyszne, pulchniutkie...

Dzisiaj po północy gdy próbowałam zasnąć po długiej drodze i nocnym powrocie wpadł mi do głowy pomysł na lekkie jak puch gofry na białkach, z makiem :)
Oto one!!!

Gofry z makiem, na białkach, lekkie i puszyste

450 ml mąki pszennej
400 ml mleka
2 łyżeczki maku
szczypta soli
5 łyżeczek drobnego cukru
60 ml oleju 
4 białka

syrop klonowy do podania

Białka ubijamy na sztywno.
Pozostałe składniki mieszamy dokładni w misce a następnie łączymy z białkami.
Rozgrzewamy gofrownicę, smarujemy olejem i pieczemy gofry ok 4 minut.
Studzimy na kratce.
Podajemy polane syropem klonowym.


Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty