Omlet grzybek z antonówkami w karmelu czyli Niedzielne Śniadanie odc.88

Ostatnie takie śniadanie w najbliższym czasie... Jutro córcia rusza na pierwszy w swoim życiu obóz na prawie dwa tygodnie a zaraz po nim całą rodziną wybieramy się w góry. Pożegnalne niedzielne śniadanie musi być wyjątkowe. 
Syncio wczoraj oglądał program "Ewa gotuje"i co chwilę wołał "mamo a to ugotujesz?". 
Ewa przyrządzała omlet grzybek nie miałam niestety możliwości śledzić przepisu. Powiedziałam, że owszem zrobię takie śniadanie ale jutro. 
Poczytałam na temat tego rodzaju omletu, wyjęłam z lodówki jajka i oto co powstało! puszysty i pyszny a do niego pierwsze w tym roku antonówki w karmelu :)


Omlet grzybek z antonówkami w karmelu

omlet (3 szt.):
3 jajka
2 białka
szczypta soli
4 łyżki mąki pszennej
łyżka oliwy
łyżka masła

Ubijamy 5 białek ze szczyptą soli na sztywna pianę. Dodajemy żółtka, delikatnie miksujemy. Wsypujemy mąkę, łączymy (nie miksujemy intensywnie by omlet był puszysty!!!).
Na małej patelni rozpuszczamy łyżeczkę masła z łyżeczką oliwy.
Wlewamy ok 1/3 ciasta i smażymy na rumiano z obu stron. Czynność powtarzamy aż zużyjemy całe ciasto.


jabłka:
1 antonówka
po łyżce cukru i masła

Jabłko obieramy i kroimy w plasterki.
Na patelni rozpuszczamy łyżkę cukru. Cukier powinien się rozpuścić i lekko zrumienić. Możemy lekko poruszać patelnią ale nie mieszamy.
Dodajemy łyżkę masła i łączymy poruszając patelnią. Wkładamy jabłka i smażymy najpierw z jednej potem z drugiej strony. Jabłkami i powstałym sosem dekorujemy omlety.


Komentarze

  1. Uwielbiam takie puchate omlety, to dla mnie smak dzieciństwa :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny pomysł, tylko nie za wcześnie jeszcze na antonówki? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) otóż Antonówki u mnie n a bazarku już są :) Małżon ostatnio zakupił :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty