Puddingowe babeczki ryzowe, bezglutenowe, bez mleczne

Dwa dni temu Małżon przytachał do domu wielką  skrzynię. Zastanawiałam się co jest w środku.
Niespodzianka była ciężka i ogromna! Okazało się, że to paka dla RYŻykantów :)
Idąc tym tropem postanowiłam zrobić dzisiaj babeczki. Ich zadanie to bycie wartościową, smaczną przekąską wprost do pudełka!


Puddingowe babeczki ryżowe, bezglutenowe, bez mleczne

łyżeczka oleju kokosowego
220 ml mleczka kokosowego
100 ml ryżu do risotto (u mnie Uncle Ben's)
szczypta kardamonu
kawałek skórki z cytryny
szczypta soli

3 łyżeczki syropu z agawy, lub klonowego
3 łyżeczki wiórków kokosowych


W rondelku rozpuszczamy olej i podsmażamy na nim ryż do momentu aż wchłonie cały tłuszcz i zacznie się lekko rumienić. Zalewamy ryż mleczkiem, dodajemy kardamon, sól i skórkę. Gotujemy na małym ogniu ok 15 minut (ew. dolewamy niewielka ilość wody jeśli mleczka zbytnio odparuje).
Po tym czasie wyłączamy gaz i zostawiamy ryż pod przykryciem na kolejne 5 minut.
Po tym czasie dolewamy 2 łyżeczki syropu, mieszamy i wkładamy ryż do foremek na babeczki (u mnie 5 sztuk). Posypujemy je wiórkami, skrapiamy pozostałym syropem.
Pieczemy ok 10 minut w piecu nagrzanym do 180 st.C.
Studzimy w foremkach.

Komentarze

  1. O! Super! Ciekawe czy z jaglanej da się takie zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki! myślę, że z pewnością się da! kiedyś robiłam kostkę na deser z kaszy jaglanej więc i forma babeczki powinna się udać :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty