Kokosowy krem z buraka czyli Zupowy Wtorek odc.73

Zupa niezapomniana w smaku. 
Kremowa, syci i rozgrzewa jednocześnie. 
Wszystko dzięki "Jadłonomii" :)


Kokosowy krem z buraka

3 duże upieczone buraki
2 ząbki czosnku
kawałek 2 cm imbiru
szczypta płatków chili
3/4 dużej puszki mleka kokosowego
1,5 szkl. wody
2 łyżki soku z limonki
3 łyżki oliwy
sól i pieprz

Buraki obieramy i kroimy na plasterki. Ćwiartkę buraki kroimy dalej w słupki
W rondlu rozgrzewamy tłuszcz i podsmażamy ok 1 minutę czosnek z imbirem.
Dorzucamy buraki (poza tymi pokrojonymi w słupki). i mieszamy.
Dolewamy mleko i wodę oraz solimy (ok łyżeczki soli). Przykrywamy częściowo i gotujemy ok 15 minut.
Blendujemy na gładki krem (u mnie zupa mocno się spieniła co widać na zdjęciach na dokładke robionych prawie po ciemku :/ ).
Doprawiamy sola, pieprzem i sokiem z limonki. Podajemy z paseczkami buraka, natką kolendry lub pietruszki.


Komentarze

  1. Znam tę zupkę:) Raz robiliśmy,mnie zachwyciła,męża niestety nie,więc powtórki nie będzie.No chyba,że mi się nagle zechce ale na razie nie mam apetytu na nic:(

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie próbowałam takiego połączenia buraka z mlekiem kokosowym, bardzo ciekawe!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty