Szarlotka maslana czyli poWeekendowe Lakocie odc.100

Ubiegły weekend był wyjątkowo słodki. Po chorobach i braku czasu nadeszły dwa wolne dni i spędziłam je głównie w kuchni :) wcale nie jest mi z tym źle. W końcu miałam okazje nadrobić czytanie gazet kulinarnych, szperałam i szukałam inspiracji. W oko wpadła mi łatwa do przygotowania szarlotka. Recepturę znalazłam w KUCHNI październikowej.



Szarlotka maślana 

3 jajka
200 g cukru
150 g mąki pszennej
2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
skórka otarta z połowy cytryny
4 duże, kwaśne jabłka (ok 1 kg)
100 g masła

Piekarnik nagrzewamy do 170 st.C.
Jajka ubijamy z połowa cukru, dodajemy mąkę, proszek oraz skórkę z cytryny. Dokładnie mieszamy.
Jabłka obieramy i usuwamy z niej gniazda nasienne. Kroimy je na małe kawałki.
Ciasto przekładamy do tortownicy wysmarowanej masłem.
Na wierzchu układamy jabłka, posypujemy je pozostałym cukrem i polewamy rozpuszczonym i ostudzonym masłem.
Pieczemy w nagrzanym piecu ok 50-55 minut.
Studzimy i wyjmujemy z formy.


Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty