Drożdżowki, Ślimaczki cynamonowe czyli Niedzielne Śniadanie odc.65

Jesień i zima pachną cynamonem. Podobnie jak bułeczki, które dzisiaj upiekłam. Przepis zauroczył mnie od razu ze względu na zdjęcie jakim został opatrzony. W czasie pracy nad bułeczkami okazało się, że nie tylko zdjęcie było piękne ale i ciasto fajnie współpracuje, dobrze się wyrabia, ładnie formuje, a jak smakuje po upieczeniu! obłędnie maślane i z wierzchu chrupiące... boskie!
Przepis z "O chlebie" Liski.


Drożdżówki, Ślimaczki cynamonowe

ciasto:
30 g świeżych drożdży
500 g maki
200 ml ciepłego mleka
150 g masła
1/2 łyżeczki soli
40 g cukru
1 jajko

nadzienie:
80 g brązowego cukru ( u mnie trzcinowy demerara)
1/2 łyżki cynamonu
1/3 łyżeczki mielonego kardamonu
60 g masła, roztopionego i ostudzonego

białko do posmarowania


Drożdże mieszamy z łyżeczka cukru, łyżka maki i mleka. Mieszamy i odstawiamy by mocno się spieniły.
W rondelku podgrzewamy masło z mlekiem, tak by tłuszcz się rozpuścił. Studzimy.
W misce mieszamy mąkę, sól, rozczyn, i cukier. Stopniowo dolewamy mleko z masłem, na końcu dodajemy jajko i zagniatamy ciasto, ja robiłam to hakiem miksera.
Ciasto powinno być gładkie i elastyczne. Przekładamy je do miski i pod przykryciem odstawiamy na godzinę.
Na oprószonej mąka stolnicy rozwałkowujemy ciasto na prostokąt 40 na 50 cm.
Smarujemy go masłem i posypujemy mieszanka cukru i przypraw (zostawiamy trochę do posypania). Zwijamy wzdłuż dłuższego boku. Kroimy na ok 16 plasterków. Plasterki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Przykrywamy i odstawiamy na 45 minut. Nagrzewamy piec do 200 st.C.
Po tym czasie smarujemy bułeczki rozbełtanym białkiem i posypujemy cukrem z cynamonem i kardamonem. Pieczemy ok 15-20 minut. Studzimy na kratce.


Komentarze

  1. Wspaniałe! Ja też muszę takie w końcu zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dałabym się pokroić za takie! Coś wspaniałego :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyobrażam sobie jak pięknie pachniało w całym domu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam je zaznaczone do upieczenia ... może w ten weekend, bo zapowiada się nam mocno drożdżowo:). Cudowne zdjecie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Ci Jolu bardzo :) Córci łapki pozowały :P

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty