Ziemniaczana sałatka z łososiem i chrzanem czyli Środowe Rybki odc.58

Lekka ale sycąca. Pełna smaku i orzeźwiająca jednocześnie. Taka oto sałatka raczyłam się wczoraj i dzisiaj. Kanapki nadal mi nie w smak (oprócz tych z masłem orzechowym i domową konfiturą z truskawek) i powstają kolejne wariacje około sałatkowe. Tym razem skorzystałam z pomysłu Jamiego Olivera zmieniając proporcje i rybę przede wszystkim. Rewelacyjne połączenie smaków dla każdego miłośnika ziemniaków i ryb. 



Ziemniaczana sałatka z łososiem i chrzanem

400 g ugotowanych, ostudzonych, młodych ziemniaków, pokrojonych w kostkę
1 cebulka dymka ze szczypiorem, pokrojona w talarki
mała garstka posiekanej natki pietruszki
łosoś wędzony na ciepło, ok 150 g
sos:
2 łyżki śmietany
1 łyżka oliwy
2 czubate łyżeczki tartego chrzanu, ja użyłam takiego ze słoiczka
sok z 1/4 cytryny
skórka z połowy cytryny
sól i pieprz do smaku
szczypiorek do dekoracji

Ziemniaki pokrojone w dużą kostkę wkładamy do miski razem z pokrojona dymką, natką, łososiem podzielonym na kawałki.
Składniki sosu mieszamy i zalewamy nim resztę składników. Mieszamy, doprawiamy i nakładamy do miseczek.
Mi najbardziej smakowała lekko schłodzona.


Komentarze

  1. Pyyyyyyyyycha! I jakie obłędne zdjęcia! Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Kozo za tak miłe słowa! a sałatkę polecam!

      Usuń
  2. Uwielbiam sałatki ziemniaczane, ale takiej jeszcze (niestety) nie robiłam. Szkoda ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kanapką z masłem orzechowym i konfiturą nie skusiłabyś mnie za żadne skarby.;)
    Ale na widok tej sałatki cieknie mi ślinka! Pycha!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja kiedyś tez nie byłam chętna temu połączeniu ale odkryłam ze jest boskie :P
      sałatkę polecam!

      Usuń
  4. Zdjęcie tak apetyczne, ze człowiek najchętniej wbiłby widelec w monitor ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie rób tego! szkoda monitora :) lepiej zrób sałatkę :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty