Wilgotne ciastka kokosowo-owsiane z czekolada, bez jaj czyli Slodki Czwartek odc.85

Wakacje!!! znowu są wakacje! 
Słońce grzało i żegnało razem z dzieciakami panie nauczycielki i szkołę, świadectwo pierwszej klasy jest, nagroda za wzorowe zachowanie również, pękam z dumy!!! 
Córcia trochę marudzi, że ona nie chce laby tylko chce się uczyć (jakieś dziwne mam dziecko...) ale niebawem zaczyna się Akcja Lato 2015 i będzie się tam realizować :) a wracając dziś do domu wpadła na pomysł, że będzie grać w nogę w pobliskiej Akademii Piłkarskiej... interesujące...

Dla wszystkich łasuchów, małych i dużych, tych wzorowych i niekoniecznie, z nosami w piegach lub jeszcze nie, dla tych rozpoczynających dzisiaj wypoczynek albo czekających na urlop z niecierpliwością... mam ciasteczka. 
Słodkie, wilgotne, kokosowe i bardzo proste w przygotowaniu. Poza masłem wszystko odmierzamy szklankową miarą, moja szklanica miała 300 ml.




Wilgotne ciastka kokosowo-owsiane z czekolada, bez jaj

250 ml mąki pszennej (niepełna szklanka)
1 płaska łyżeczka sody
po 150 ml wiórków kokosowych i płatków owsianych
100-150 ml cukru w zależności od upodobań
1 łyżka miodu
garść drażetek czekoladowych lub posiekanej grubo czekolady
100 g masła lub margaryny bez mlecznej
80-100 ml kefiru (nam alergolog zezwolił i czasem stosuję)

Mąkę, wiórki, płatki i cukier mieszamy w misce, ucieramy z masłem by powstały drobne okruszki. Dosypujemy czekoladę i dolewamy kefir, zagniatamy ciasto.
Z ciasta formujemy kulki i spłaszczamy je.
Ciastka (u mnie 25 szt.) układamy na wyłożonej papierem blaszce.
Pieczemy w piecu nagrzanym do 180 st.C ok 15 minut by były lekko rumiane. Ja studziłam je na blasze.

Komentarze

  1. To ja poproszę o taki słoik ciastek na drogę jutrzejszą! :D Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wirtualnie przesyłam choć sam słoik trochę ciężki :P

      Usuń
  2. Pycha! Zjadlabym takie ciasteczko. Moj synek tez dostal swiadectwo pierwszej klasy (u nas w DE jest jakos dziwnie, swiadectwo dostali w srodku tygodnia, nie bylo zadnej uroczystosci...:)

    OdpowiedzUsuń
  3. nabrałam ochoty na takie ciasteczka.. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubie płatki owsiane i kefir w przepisie:) własnie się robią u nas jako wakacyjne ciastka:)) o.. pachną...!

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas stoją już 2 słoje ciastek, kolejnego nie zrobimy póki tych nie wyjemy:) ... choć patrząc na tempo w jakim znikają to pewnie pod koniec tygodnia będziemy odpalac piekarnik (ku uciesze mamy i małolatów). Twoje ciasteczka musza być pyszne, bardzo lubię ciastka z płatków:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty