Mazurek JAJO z czekolada, muzyczka i pierwsza wiosenna burza czyli Slodki Czwartek odc.77

Po raz pierwszy w tym roku obudził mnie świergot ptaków. Ogrzewanie nie włączyło się ani razu ciągu nocy więc i nie kaszlałam rano. Słońce dodało mi energii, chciało mi się, właściwie wszystkiego co fajne, ale głównie tańczyć co też uczyniłam.
Potem pohulajnogowałam po dzieci a gdy wracaliśmy złapała nas pierwsza wiosenna burza, oberwanie chmury, grzmoty i błyski. Działo się!!!

Wypiłam wielki kubek kawy i zjadłam kawałek mazurka. 
Wiem, że do świąt jeszcze chwila ale zawsze mam problem w tym okresie... za dużo fajnych ciast do wypróbowania a na stole wielkanocnym i tak muszą wylądować te co zwykle :)
Tak więc postanowiłam wypróbować ten szybki przepis z Moich Wypieków.


Kruchy spód i bardzo czekoladowy wierzch, czego chcieć więcej???
U mnie wersja ekstremalna czyli z czekoladą 90% i nie ukrywam, że taka zwykła gorzka czekolada byłaby chyba lepsza, przynajmniej w kwestii konsystencji masy :)



Mazurek JAJO z czekolada

ciasto kruche:
175 g mąki pszennej
25 g cukru pudru
100 g zimnego masła
1 łyżka kwaśnej śmietany 18%
1 żółtko

Na papierze do pieczenia rysujemy kształt pisanki (jaja). W dolnej części powinno mieć średnicę ok 20 cm.
Składniki ciasta wkładamy do miski, siekamy nożem i szybko zagniatamy.
Ciasto formujemy w kulę, owijamy folią i wkładamy do lodówki na 1 godzinę.
Po tym czasie ciasto rozwałkowujemy na grubość około 3 - 4 mm i wycinamy z niego kształt pisanki wg wzornika przygotowanego wcześniej. 
Wyciętą pisankę przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. 
Ze ścinków ciasta robimy wałeczek i przyklejamy do zewnętrznej krawędzi ciasta. 
Ciasto ponownie chłodzimy w lodówce przez minimum pół godziny. 
Przed pieczeniem ciasto nakłuwamy widelcem. 
Pieczemy ok. 15 minut w temp. 200 st.C, do zarumienienia. 
Wyjmujemy i studzimy na kratce.

polewa czekoladowa ciemna:
100 g mlecznej czekolady, posiekanej ( u mnie gorzka 90 %)
40 ml śmietany kremówki 

Składniki umieszczamy w kąpieli wodnej i roztapiamy, mieszamy.

polewa czekoladowa jasna:
50 g białej czekolady, posiekanej
20 ml śmietany kremówki

Składniki wkładamy do kąpieli wodnej, roztapiamy i mieszamy.

Na wystudzony mazurek wylewamy ciemną polewę i rozprowadzamy. 
Na ciemnej czekoladzie robimy kleksy z białej polewy i patyczkiem robimy wzorki. 
Chłodzimy.


I music na dziś!!! katuje ten utwór od rana :)

Komentarze

  1. Droga Wiewióro, uprzejmie donoszę, że zaśliniłam laptopa!!! Jeju jakie pyszności....omnomnomnom!

    OdpowiedzUsuń
  2. znowu mi smaka narobiłaś ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładny uzyskałaś kształt mazurka, pewnie był pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny Wiewióro:) .... ja też mam w planach mazurkowe jajo:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne Twoje jajo mazurkowe ! A przygoda z ulewą...!!! U mnie z przepisami to samo : tyle ciekawych nowości... a zwykle jakoś robimy to samo :-(

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty