Zapiekanka ziemniaczana z cheddarem boczkiem

Nadal męczy mnie gorączka i katar :( będzie więc obiadowe wspomnienie...
Weekend obfitował w dania wszelkiej maści. Spora inspiracja była dla mnie marcowa KUCHNIA.
Dla Małżona wykonałam pyszną i sycącą zapiekankę. Jeśli lubicie boczek, ser i ziemniaki polecam!


Zapiekanka ziemniaczana z cheddarem boczkiem

100 g wędzonego boczku, pokrojonego w kostkę
1 cebula pokrojona w piórka
800 g ugotowanych i ugniecionych ziemniaków
po 1 łyżce listków tymianku i natki pietruszki
50 ml mleka
100 g startego cheddara

Piekarnik nagrzewamy do 200 st.C.
Boczek wkładamy na patelnie i wysmażamy na rumiano i chrupiąco.
Na wytopionym tłuszczu podsmażamy cebulę.
Boczek i cebulę oraz zioła dodajemy do ziemniaków.
Wlewamy mleko, przyprawiamy sola i pieprzem.
Przekładamy do formy do zapiekania i posypujemy serem.
Pieczemy ok 15-20 minut.


Komentarze

  1. Współczuję choroby, ja już tylko czekam, tfu, tfu, kiedy i u nas zawita na przedwiośniu...
    Uwielbiam zapiekanki... i ciągle nie moge ogarnąć tego, jak my tyle czasu bez piekarnika żyjemy???

    OdpowiedzUsuń
  2. OOoo to jest ulubiona zapiekanka mojego męża. Na pewno udoskonalę ją o Twoje uwagi :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty