Babka marchewkowa z orzechami i czekolada czyli poWeekendowe Lakocie odc.73

Jestem babka i lubię babki :) i w ogóle ciasta a szczególnie te wilgotne i pełne orzechów, czekolady i innych dobroci takich jak marchewka czy banany. Bardzo chciało mi się czegoś słodkiego, marzyłam o ciachu pełnym smaku, pachnącym tak, że dech zapiera i... upiekłam tę babkę!


Baba marchewkowa z orzechami i czekolada

2 duże jajka
2 szkl. mąki 
1 szkl. oleju
2 łyżeczki cynamonu
po 3/4 łyżeczki sody i proszku do pieczenia
1/2 szkl. cukru
spora garść całych orzechów włoskich
2 łyżki gorzkiej czekolady, u mnie w postaci małych drażetek do pieczenia
3 spore marchewki starte na drobnych oczkach

Wszystkie sypkie składniki ciasta mieszamy. Dodajemy do nich olej, jajka, marchewkę, czekoladę i orzechy. Wszystko miksujemy. 
Ciasto wylewamy do blachy wysmarowanej i wysypanej bułką tartą (ja piekłam w silikonowej więc tego nie zrobiłam). 
Ciasto pieczemy ok. godziny w 180 st.C. 
Studzimy na kratce, przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.


Komentarze

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty