Krem z ziemniakow z jablkiem i lososiem czyli Zupowy Wtorek i Srodowe Rybki

Mam szaloną psiapsiółkę!!! obejrzała książkę, zrobiła fotkę a dzisiaj ugościła mnie sałatką, na widok której nam obu ślinka ciekła. Mowa oczywiście o książce "O jabłkach". Królują jabłka nie tylko w mojej kuchni.
Sałatka jest lekka orzeźwia ale i doskonale syci, ma pyszny dressing. Na sałatkę zaproszę Was już jutro. 

Dzisiaj pierwsza zupa z TEJ książki. Z wyglądu niepozorny kremowy krem. W smaku łagodny, lekko kwaskowy. Wegański o ile nie dodamy do niego łososia. U mnie w wersji rybnej. PYSZNY!!! Wart kolejnej dokładki :)


Krem z ziemniaków z jabłkiem i łososiem

bulion:
3 marchewki
2 pietruszki
mały seler
2 listki laurowe
po 3 ziarna ziela angielskiego i pieprzu
1,5 l wody

1/2 sporej cebuli, pokrojona w piórka
2 ziemniaki, obrane i pokrojone w kostkę
jabłko, obrane i pokrojone w kostkę
sól, pieprz
100 g łososia wędzonego
posiekany koperek

Z podanych składników gotujemy bulion. Powinno to zająć ok godziny. Z gotowego bulionu wyjmujemy warzywa.
W rondlu podsmażamy, ok 5 min. na maśle, cebulę, powinna zmięknąć. Dodajemy ziemniaki i jabłko. Smażymy kolejne 5 minut. Po tym czasie zlewamy bulionem i gotujemy do miękkości.
Doprawiamy sola i pieprzem. Całość blendujemy na krem.
Podajemy z kawałkami łososia i posypane koperkiem.



Komentarze

  1. Super! Na pewno skorzystam, bo nastała pora zupowa :)
    Sama właśnie gotuje dyniową i jest taka piękna, że chyba będzie z tego post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już nie mogę sie doczekać :) lubie dyniową bardzo!

      Usuń
  2. Chyba się skuszę na tę zupkę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zupy kremy ale takiej jeszcze nie robiłam. Czas nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty