Ciastka drozdzowe usta z jablkiem czyli poWeekendowe Lakocie odc.65

Czemu usta? to było moje pierwsze skojarzenie dotyczące tych ciasteczek. Usta w uśmiechu, optymistyczny to łakoć i pyszny, jednocześnie bardzo łatwy w przygotowaniu, nie zawiera też prawie wcale cukru. Dzieci były zachwycone i zamówiły kolejna porcję na ten weekend.
Przepis podpatrzony w październikowej, jabłkowej, KUCHNI.


Ciastka drożdżowe usta z jabłkiem

10 g świeżych drożdży
1 łyżka cukru
120 ml kwaśniej śmietany
ok.350 g mąki pszennej
szczypta soli
200 g masła pokrojonego w kostkę
1 jajko
1 żółtko
5 jabłek
ew. cukier puder do posypania

Drożdże rozcieramy z cukrem, mieszamy ze śmietaną. Odstawiamy by się spieniły.
Do rozczynu dodajemy mąkę ze szczyptą soli oraz masło, wbijamy jajko i żółtko i całość zagniatamy na gładkie ciasto.
Nagrzewamy piekarnik do 200 st.C.
Na oprószonej stolnicy rozwałkowujemy ciasto na grubość ok pół cm. Wykrawamy kółka.
Jabłka obieramy, pozbawiamy gniazd nasiennych. Każde jabłko kroimy na 8 części. Kawałki jabłek układamy na połówce kółek, placuszek składamy jakbyśmy robili pierogi ale nie sklejamy.
Ciasto układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Pieczemy ok 15 minut.
Studzimy na blasze. Ewentualnie możemy posypać cukrem pudrem.
Ja do moich ciastek użyłam jabłek deserowych, słodkich, więc nie potrzebowałam już cukru do posypania. Ciastka same w sobie były słodkie.


Komentarze

  1. Niebo w gębie. Wiem bo kiedyś takie robiłam:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. ja też ;)
      ale nawet ta inna nazwa nie powstrzyma mnie przed upichceniem tych ciastek

      Usuń
    2. no wiecie co dziewczyny... ja nie znam innej nazwy :P przyznajcie się co żeście wymyśliły!

      Usuń
    3. Słodkie ci... http://pinkcake.blox.pl/2014/02/Slodkie-ci-czyli-polfrancuskie-kieszonki-z.html

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty