Sałatka z chrupiącymi wędlinami i czereśniami

Czereśnie to jedne z moich ulubionych owoców. Tych do chrupania gdyż ani te zamrożone, ani te w dżemie nie maja już smaku TYCH czereśni, nie smakują prawie wcale. W ubiegłym roku chciałam zachować trochę tego cudownego smaku właśnie w postaci dżemu ale nie zrobię go po raz wtóry. Sama słodycz. 
Za to do naszego stałego menu czereśniowego wejdzie sałatka. To co tu dzisiaj napiszę jest moją dość swobodna interpretacją przepisu Jamiego Olivera. Oryginalny przepis pochodzi z kuchni włoskiej jaka prezentował w "Kulinarnych wyprawach Jamiego".


Sałatka z chrupiącymi wędlinami i czereśniami

2 garści porwanych liści sałaty rzymskiej (Jamie proponuje mieszankę sałat)
mały pęczek mieszanych świeżych ziół (u mnie pietruszka i mięta), same listki
duża garść czereśni (porwanych, bez pestek, u mnie przekrojone na pół)
mały bochenek ciabatty (u mnie trzy pajdy domowego chleba), pokrojone na 10 kromek
oliwa
10 plasterków mieszanych wędlin (u mnie salami, szynka bez konserwantów, boczek)

dressing:
łyżka octu balsamicznego
sól, pieprz
3 łyżki oliwy

Jamie grillował ja opiekłam w opiekaczu kromki pieczywa. Smarujemy je oliwa i odstawiamy.
Rozgrzewamy patelnię, wlewamy trochę oliwy i wkładamy wędliny, rumienimy, powinny być złote i chrupiące.
Do miski wrzucamy sałatę, zioła i czereśnie. Gdy wędliny są gotowe przekładamy je do miski a na patelnię wlewamy składniki dressingu, mieszamy, 10 s. gotujemy i odstawiamy. Kromki pieczywa rwiemy i wkładamy do miski z sałatką. Całość polewamy dressingiem. Lekko mieszamy i pd razu podajemy.
Mi bardzo smakowało połączenie wędlin i czereśni, z kolei Syncio wyjadł mi prawie całe pieczywko.

Następnym razem porwę czereśnie zamiast kroić co jeszcze wzbogaci smak sałatki o sok z czereśni.


Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty