Londyńskie drożdżówki z owocami

Ehhh jak ja lubię zawijać drożdżowe ciasto z rożnymi nadzieniami!!! tym razem pomysł z dawno nie przeglądanego segregatora pt."Kuchnia bez tajemnic". Zbieraliście??? to początek mojego gotowania i XXI wieku :) zachwycałam się zdjęciami, pomysłami a większość produktów wydawał mi się nie do osiągnięcia. Teraz przeglądam na nowo i znajduje dużo apetycznych propozycji w sam raz do wykorzystania.
Te bułeczki musiałam wprost upiec, od razu po znalezieniu! U nas w wersji woda zamiast mleka i z jajem przepiórczym, i zmodyfikowana ilość bakalii.


Londyńskie drożdżówki z owocami

10 g drożdży
75 g cukru pudru
2 jajka przepiórcze lub jedno kurze, ubite
215 ml ciepłego mleka lub wody
75 g masła lub margaryny bezmlecznej
450 g mąki, przesianej
1/2 łyżeczki soli
po sporej szczypcie imbiru i cynamonu
50 g posiekanych suszonych moreli
25 g siekanych migdałów
30 g konfitury wiśniowej
1 łyżeczka cukru trzcinowego


Drożdże mieszamy z mlekiem, łyżeczka cukru pudru i jajkiem. Odstawiamy by się spieniły.
Połowę masła ucieramy z mąką, solą i przyprawami, mieszamy z połowa cukru pudru oraz zaczynem. Wyrabiamy miękkie, elastyczne ciasto. Przekładamy je do dużej miski, przykrywamy i odstawiamy na godzine w ciepłe miejsce.
Gdy podwoi objętość zagniatamy ponownie i rozwałkowujemy na kwadrat o boku ok 25 cm.
Ciasto smarujemy pozostałym masłem, ja je rozpuściłam, posypujemy cukrem pudrem i owocami. Zwijamy w rulon. Tniemy go na 10-12 plastrów, które układamy w foremce wyłożonej papierem do pieczenia lub natłuszczonej masłem. Wierzch posypujemy cukrem trzcinowym. Odstawiamy by podrosły.
Piekarnik nagrzewamy do 200 st.C.
Bułeczki pieczemy ok 20 minut. Studzimy na kratce.


Komentarze

  1. pycha, bardzo lubię domowe drożdżówki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może i my się skusimy?Od poniedziałku wracam na dietę więc trzeba się ładnie z mąka pożegnać;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty