Tęczowy Pstrąg w słodko-kwaśnej marynacie czyli Środowe Rybki odc.30

To jeden z najprostszych sposobów na przygotowanie pysznej ryby. Krótkie smażenie i trochę dłuższe marynowanie ale efekt powalający! zajadaliśmy się nią dzisiaj wszyscy, oprócz Małżona oczywiście. przepis pochodzi z książki "Dwaj łakomi Włosi".


Teczowy Pstrag w słodko-kwaśnej marynacie

4 filety pstrąga po ok. 200 g każdy
mąka pszenna, sól
80 ml oliwy z oliwek
1 duża cebula pokrojona w cieniutkie plasterki
50 ml octu winnego białego

Filety myjemy, osuszamy i kroimy na mniejsze kawałki (w oryginale nie jest to napisane, sama dla wygody pokroiłam). Każdy kawałek obtaczamy w mące, strzepujemy nadmiar i smażymy na patelni z oliwą. Najpierw smażymy od strony skóry, potem z drugiej, w sumie po ok 4 minuty z każdej.
Rybę zdejmujemy na papierowy ręcznik.
Na patelnie wkładamy cebulę i smażymy aż będzie mięciutka ok 8 minut na małym ogniu. Wlewamy ocet i dusimy 2 minuty by odparował. Rybę układamy w naczyniu i przykrywamy marynatą cebulową. Nim podamy odstawiamy w chłodne miejsce na 6 godzin.


Komentarze

  1. Też ostatnio pstrąga wyprawiałam, ale takiego prostego, tradycyjnego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też oglądałam Top Chefa :) Dzisiejszy odcinek ubawił mnie, jak nigdy.
    Masz swojego faworyta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam niestety czwórkę faworytów! będę happy jak ktoś z nich wygra. Z początku najbardziej podobały mi się wyczyny Darka tarz i inni świetnie sobie radzą :) a Ty masz swój typ???

      Usuń
  3. Owszem, nawet dwa :) Piotra i Martina

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna miseczka, i piękny pstrąg. Może się przekonam do smaku słodko - kwaśnego:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty