Chleb oliwkowy na zakwasie

Piekłam go już kilka razy i będę piekła często. Będzie to nasza domowa klasyka.
Wilgotny, kwaskowy, wytrawny i niezbyt trudny w przygotowaniu :) znaleziony w Pracowni Wypieków.


Chleb oliwkowy na zakwasie

400 g mąki pszennej
8 łyżek aktywnego zakwasu żytniego
50 g mąki żytniej chlebowej
2 g świeżych drożdży
300 ml wody

1 łyżka oliwy z oliwek
1,5 łyżeczki soli morskiej
2 łyżki czarnych oliwek, pokrojonych
(u mnie zielone)
do posypania wierzchu: pestki słonecznika (opcjonalnie)

Wszystkie składniki mieszamy w misce, przekładamy do keksówki o pojemności 500 g. Przykrywamy ściereczką, odstawiamy na ok. 3-6 h
w miejsce o temperaturze pokojowej, w zależności od aktywności zakwasu i temperatury otoczenia. U mnie zwykle ok 4 h.
Piekarnik nagrzewamy do temp. 210 st C. Chleb posypujemy mąką lub pestkami słonecznika. Wstawiamy do piekarnika z miseczką z wrzącą wodą na dnie piekarnika, pieczemy 15 minut, następnie zmniejszamy temperaturę do 190 st C i dopiekamy kolejne 30-40 minut, aż wierzch będzie złotobrązowy. 

Wyjmujemy z formy i studzimy na kratce.

Komentarze

  1. Piękny chleb! Ja robię chleb na samym zakwasie, bez drożdży, pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja w zależności od tego jaki chleb drożdże dodaję lub nie :)

      Usuń
  2. wygląda bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z nieba mi spadłaś:)) Wczoraj karmiłam kwasa i się zastanawiałam co by tu tym razem... W takim razie w weekend będzie chleb z oliwkami. Dzięki!!

    pozdrawiam // k

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miło mi, że chcesz skorzystać z tego przepisu :) daj znać jak chlebek sie udał :)

      Usuń
  4. Domowe chlebki są magiczne, a te na zakwasie - wow.

    OdpowiedzUsuń
  5. piekłam go również. przepyszny jest! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. cudowny ten chlebek, prawie czuję jak pięknie pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie było mnie parę dni / biegałam po górach/ i wiele ciekawych przepisów mnie ominęło - będę nadrabiać zaległości.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty