Czekoladowe Ciasto Urodzinowe czyli Słodki Czwartek odc. 12

To trzeci przepis jaki wypróbowałam z "Na każdą porę" Sophie Dahl i wiecie co???  to obok Krajanki Korzennej i Murzynka mojej mamy najlepsiejsze ciasto czekoladowe jakie jadłam. Zrobiłam sobie pysznościowy prezent urodzinowy :) ciacho ma bardzo nasycony smak, jest gliniaste w konsystencji co w ciastach czeko uwielbiam i bardzo szybko się je robi!


300 g mięciutkiego masła
2 szkl. drobnego cukru
4 jajka
350 g mąki pszennej
75 g kakao
po 2 łyżeczki proszku do pieczenia i ekstraktu waniliowego
125 ml letniego mleka
125 ml wrzątku
sok i skórka otarta z jednej pomarańczy
120 g posiekanych orzechów włoskich
orzechy i kandyzowana skórka pomarańczy do dekoracji

polewa:
200 g czekolady gorzkiej
200 ml kremówki

Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C.
Wszystkie składniki mieszamy w podanej kolejności przy pomocy miksera. Ucieramy gładkie ciasto, które przelewamy do okrągłej formy o średnicy 26 cm wyłożonej papierem do pieczenia.
Pieczemy ok godziny. Czy ciasto jest gotowe sprawdzamy patyczkiem.
Czekoladę siekamy i rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Śmietankę doprowadzamy do wrzenia i wlewamy do czekolady. Dokładnie mieszamy by czekolada się rozpuściła i rozprowadzamy masę na przestudzonym cieście. Całość dekorujemy orzechami, skórką a ja dołożyłam jeszcze kilka wiśni z konfitury.


Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty