Kruchą babeczką być i do tego nadzianą...

... gruszkami i jabłkami??? czemu nie!!! sezon jabłkowy w pełni a i gruszki pora jakoś wykorzystać. Małżon wraca z siatami owoców a ja tworzę :) w niedzielę znowu miałam ochotę na słodkie. Ostatnio piekę osobno sobie, osobno reszcie rodzinki więc mogę robić co tylko mi się podoba. Tym razem postanowiłam zrobić babeczki z ciasta kruchego i wypełnić je owocami.


300 g mąki pszennej
140 g cukru
200 g masła lub margaryny
2 jajka przepiórcze lub jedno małe kurze

2 antonówki
2 garści rodzynek
2 gruszki
4 łyżki cukru trzcinowego
lukier cytrynowy - cukier puder zmieszany z sokiem z cytryny

Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C.
Składniki ciasta zagniatamy. Blaszkę na muffinki lub foremki babeczkowe smarujemy masłem i wylepiamy ciastem. Zostawiamy kulę wielkości sporej pięści na wylepienie wierzchu ciastek. 
Owoce obieramy i kroimy w drobniutką kostkę, posypujemy cukrem i mieszamy z rodzynkami.
Na ciasto nakładamy nadzienie i przykrywamy je plasterkami pozostałego ciasta nie dociskając zbyt dokładnie.
Pieczemy babeczki ok 25 minut by się ładnie zrumieniły. Wyjmujemy z formy i studzimy na kratce a po przestudzeniu polewamy lukrem.

Komentarze

  1. Czy owoce położone od razu na ciasto nie zawilgocą go? Chodzi mi o to czy nadal to będzie ciasto kruche jak się nie podpiecze najpierw samego ciasta ? wiesz o co mi chodzi ..Zawsze mam ten problem gdy piekę kruche z owocami ,jak uzyskać kruchość gdy na cieście są owoce ..Ale mam dylematy z rana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiesz to konstruktywne pytania :) zależy ile jest tych owoców i jakie, w przypadku jabłek pokrojonych w kawałki a nie marmolady to ciasto pozostaje kruche, nie jest rozmemłane czy coś w tym stylu. Tak samo w przypadku placka ze śliwkami i jabłkami, o których pisałam kiedyś w postach. Pozdrowionka słoneczne śle.

      Usuń
  2. Jeny, ależ mi smaka narobiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. :0) na dobrze postawione pytanie-fachowa odpowiedz :)dzięki

    OdpowiedzUsuń
  4. ostatnio mam apetyt na kruche:) pysznie wyglądają te babeczki:D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty