Rustykalny placek ze śliwkami i jabłkiem

Z moją mamą odszedł przepis na kruche ciasto. Mama piekła z niego placki raz z jabłkową marmoladą, raz z powidłami śliwkowymi. Były pyszne. Tęskniłam za tym smakiem i wczoraj udało mi się upiec podobne ciasto. Kruche, wręcz chrupiące, ze śliwkami i jabłkami, posypane cukrem pudrem. Pożarłam połowę blachy a drugie pól mam na dzisiaj. Małżon stwierdził, że to nie w jego guście. Hip hip hurra!!!


300 g mąki pszennej
140 g cukru
200 g masła lub margaryny
2 jajka przepiórcze lub jedno małe kurze

śliwki i jabłko
2 łyżki cukru trzcinowego

cukier puder do posypania

Składniki ciasta zagniatamy. Blaszkę o średnicy 28 cm wykładamy papierem i wylepiamy ciastem, zostawiając kulkę wielkości pięści na posypanie wierzchu. Na ciasto układamy pocięte na ćwiartki śliwki i obrane i pokrojone jabłka. 
Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C. Pieczemy ciasto ok 45 minut. Po wyjęciu i ostudzeniu posypujemy cukrem pudrem.


Komentarze

  1. kruche ze śliwkami- pychota!:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. wg słownika języka polskiego: "rustykalny «mający związek z wsią i jej mieszkańcami, mający cechy wiejskie»"
      Mi ten placek kojarzy się właśnie z prostym smakiem, z wakacjami gdzie w tle hamak buja się między dwoma drzewami a mama bądź babcia woła na świeżo upieczone ciasto ze śliwkami i herbatę :)

      Usuń
  3. Najjbardziej na świecie lubię takie swojskie ciacha!

    OdpowiedzUsuń
  4. jest pyszny, wczoraj upiekłam dziś już widzę że nie ma :) dzięki za kolejny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  5. To takie sentymentalne ciasto. Ma ono w sobie zawsze coś "dodatkowego" i wyjatkowego. Wygląda pięknie :-) pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  6. hehehe, dobre:D no i więcej dla Ciebie:) pomogłabym na pewno:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty