Chipsy z kurczaka i odkrywanie...

Wbrew temu co się niektórym wydaje ("o mamo co Ty w ogóle jesz?!") odkrywam nowe smaki. Ostatnio dotyczy to głównie kuchni wegańskiej. Wczoraj pożarłam Kotleciki ryżowe, miałam też do czynienia z Jogurtem owsianym a dzisiaj ugotowałam sobie Kaszę jaglaną z jabłkiem i rodzynkami. I choć z początku zapach mnie odrzucił to smak jest świetny i właśnie pochłaniam kolejna miseczkę :) dzięki Asiu za podpowiedź!
Mięso jadam nadal ale w mniejszych ilościach. Zdarzyło mi się nawet w weekend zjeść grillowanego na patelni kotleta z wieprza rzecz jasna. Syncio nie narzekał więc kolejne danie dołączam do jadłospisu. Ufff!

 A dzisiaj przepis na Chipsy z kurczaka. Podałam je w niedzielę Małżonowi w towarzystwie sosu majonezowego i sałatki z ogórka. Smakował mu tylko kurczak. Danie pochodzi z 3go numeru tegorocznej KUCHNI.


chipsy:
3 piersi z kurczaka
6 łyżek mąki kukurydzianej
4 łyżki sosu sojowego
pieprz

sałatka:
1 ogórek
1 łyżka sezamu
1 papryczka chili
sok z 1 cytryny
3 łyżki oliwy
1 łyżeczka cukru

sos:
4 łyżki oliwy
2 łyżki majonezu
1 łyżka musztardy
sok z 1/2 cytryny
1 łyżeczka cukru
mały pęczek natki, posiekany
sól, pieprz

Piersi z kurczaka kroimy  w bardzo cienkie plastry, mieszamy w misce z mąką i sosem sojowym oraz pieprzem. W rondlu rozgrzewamy olej. Smażymy w nim kawałki kurczaka aż będą złote i chrupiące.
Robimy sałatkę. Kroimy ogórka i chili, posypujemy sezamem i polewamy sokiem wymieszanym z oliwą i cukrem.
Mieszamy składniki sosu.
Kurczaka osączamy na papierowym ręczniku i podajemy z sosem i sałatką.

Komentarze

  1. Super! Bardzo się cieszę, że się przemogłaś. Sparzyłaś kaszę? Mnie już ten zapach nie przeszkadza, zakochałam się w jaglanej, choć miałam wielki wstręt!
    Koniecznie spróbuj budyniu kasz: jaglanej i kukurydzianej (dotarły moje przepisy?).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. O takie chipsy to ja chętnie będę chrupać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Już wiem, co niedługo zaserwuję mojemu "kurczakożercy". ;) Myślisz, że mogłabym mąkę kukurydzianą zastąpić zwykłą?? Czy wtedy chipsy stracą na smaku??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) mówiąc szczerze prędzej bym dała ziemniaczana niż zwykłą. Tu raczej chodzi o konsystencje niż smak. Buziaki.

      Usuń
    2. tak też myślała, że chyba jednak trzeba będzie zaopatrzyć się w tą mąkę ;)

      Usuń
  4. Ciekawe jak to smakuje ;> Z chęcią kiedyś skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  5. fajna kurczakowa przekaska:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszny i kurczak i sos.
    Dla mnie danie obiadowe.

    OdpowiedzUsuń
  7. ależ super ten blog, z którego wzięłaś te kotleciki ryżowe!!!!! a takie chipsy ja też robię, szok, nie?:D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty