OdwrotneGołębie

Spełnianie życzeń najbliższych... czemu nie!!! szczególnie gdy Małżon zadowolony, najedzony i w dobrym humorze. Tym razem poprosił o odwrotne gołąbki czyli z kapustą w środku. Robiłam je pierwszy raz i się udały.


Odwrócone gołąbki

400 g mięsa mielonego z łopatki wieprzowej
300 g bardzo drobniutko posiekanej białej kapusty
małe jajko
1/2 cebuli - u mnie zmielona razem z mięsem
2 łyżki bułki tartej
sól, pieprz do smaku

300 ml przecieru pomidorowego
100-150 ml mleka
250 ml wody
łyżka posiekanego koperku
mały, przeciśnięty ząbek czosnku

Mięso, kapustę, cebule, jajko i bułkę wraz z przyprawami dokładnie mieszamy. Formujemy niewielkie kotleciki. Obsmażamy je na gorącym tłuszczu ze wszystkich stron. Zalewamy przecierem, mlekiem i wodą. Do sosu przeciskamy czosnek.
Dusimy aż sos się zredukuje a mięso będzie gotowe czyli ok. 30 minut. Sos doprawiamy solą, pieprzem i koperkiem. Ewentualnie dolewamy wody jeśli jest zbyt gęsty. Podajemy z ziemniakami lub ryżem.


Komentarze

  1. Całkiem smaczne takie gołąbki, też takie ostatnio robiłem :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Tak, robię bez ryżu, tak jak i zwykłe gołąbki :) jakoś mi do ziemniaków z ryżem nie pasują :)

      Usuń
    2. A to ciekawe :) ja robię czasami z kaszą tu przepis http://paszczakgotuje.blogspot.com/2012/03/golabki-bez-zawijania.html

      Usuń
  3. U mnie w domu nazywają się "oszukane gołąbki";) bardzo je lubię i gołąbki rzecz jasna też...sama się jeszcze nie porwałam:P ale przypomniałaś mi o tej wersji - dzięki! U mnie też bez ryżu:) Właściwie dla mnie zwykłe gołąbki z ryżem są oszukane:P

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie bym spróbowała takich odwróconych gołąbków - nigdy w takiej wersji nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty