Aromatyczne Grzybowe Risotto na jesienne dni

Prawdziwe, lepkie, klejące i pełne aromatów. Takie risotto przygotowałam wczoraj. 
Pastwie się ostatnio nad najnowszą książka Jamie'go Olivera ale wcale tego nie żałuje. Tym razem potrawa okazała się wręcz nieziemsko pyszna. Nawet nie musiałam wiele zmieniać w przepisie ze względu na dostępność składników, zrobiłam i już nie został po nim ślad. Wykonałam tylko jeden z elementów całego posiłku za to zrobiłam to dwuetapowo.


1 spora biała cebula
1 łodyga selera naciowego
2 gałązki świeżego rozmarynu
15 g suszonych borowików
300 g ryżu do risotto
125 ml białego wina
500 g mieszanych grzybów typu boczniak, shitake u mnie boczniaki i pieczarki
1 ząbek czosnku
mały pęczek swieżego tymianku
50 g masła
40 g parmezanu
1/2 cytryny
1/2 małego pęczka natki pietruszki

Na początek nagrzewamy piekarnik i ustawiamy na opcję grill. Do malaksera zakładamy nóż do miksowania. Ja korzystam z kubka miksującego.

Cebulę obieramy i przekrawamy. Wkładamy do malaksera z selerem i suszonymi grzybami. Drobno miksujemy. Do rondla wlewamy oliwę i przekładamy mieszankę. Smażymy co chwilę mieszając.
Zrywamy i siekamy listki rozmarynu, dodajemy do garnka wraz z ryżem. Przez minute dokładnie mieszamy. Wlewamy wino i mieszamy aż się wchłonie. Solimy, dolewamy kubek bulionu (ja używałam bulionu zamiast wody więc w składnikach pominęłam kostkę bulionową). i porządnie łączymy. Co ok. minutę dolewamy po trosze bulionu. W sumie zużyjemy go ok. 1 litra. Robimy tak przez ok 15-20 minut. Musimy uważać by ryż nie przywarł do garnka.

Na dużym ogniu stawiamy patelnię, wlewamy olej i wrzucamy na nią połowę umytych i porwanych/pociętych grzybów, solimy i pieprzymy, druga połowa grzybów ląduje w rondlu z ryżem.
Na patelnię przeciskamy czosnek i dorzucamy listki z kilku gałązek tymianku. Po wymieszaniu zdejmujemy z ognia. Reszta listków wędruje do rondla z risotto.
Patelnię z grzybami wkładamy do piekarnika pod grill by stały się rumiane i chrupiące. Cały czas pamiętamy o mieszaniu risotto.

Kiedy grzyby się ze złocą wyjmujemy je z piekarnika. Do risotta dodajemy masło i większość startego parmezanu, wyciskamy też sok z cytryny. Doprawiamy solą i spora ilością pieprzu. Risotto powinno być luźne i kleiste jednocześnie. Jesli jest zbyt gęste powinniśmy dodać jeszcze odrobinę bulionu.
Połowę posiekanej natki pietruszki dodajemy do risotta a drugą posypujemy grzyby na patelni.
Risotto nakładamy na talerze, przykrywamy częścią grzybów, oprószamy parmezanem i jemy!


Komentarze

  1. Lepkie, packowate, a do tego pachnace grzybami? W takim risotto moglabym sie zakochac!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty