Najlepsze pieczywo czosnkowe?

Jako, że Małżon ryb nie jada a ja owszem musiałam ostatnio wymyślić alternatywę obiadową dla męża mego kochanego.
Pizza??? czemu nie! tylko w formie małych płaskich chlebków i z czosnkową nutką. Nie ma jak Jamie i jego "Włoska wyprawa". 
Najwspanialsze w tym pieczeniu było to, że takie chlebki robi się szybko i łatwo podobnie jak czosnkowe smarowidło do nich.


PASTA PER PIZZA I NAJLEPSZE PIECZYWO CZOSNKOWE

na 6 placków/chlebków:
1000 g białej mąki chlebowej
2 saszetki drożdży suszonych po 7g
1 płaska łyżka drobnej soli morskiej
1 łyżka cukru pudru
ok. 650 ml letniej wody
na oliwę:
2 ząbki czosnku
oliwa  z pierwszego tłoczenia
1 łyżka natki pietruszki
sól i pieprz

Na stolnice wysypujemy mąkę i sól, robimy wgłębienie.
Drożdże i cukier rozpuszczamy w wodzie i odstawiamy na 5 minut by ruszyły. Wlewamy je do wgłębienia w mące i posługując się widelcem stopniowo zgarniamy mąkę do środka, mieszamy powoli z drożdżami. Kiedy składniki się połączą na tyle, że już nie można ich mieszać widelcem posypujemy dłonie mąka i zagniatamy ciasto. Będzie to trwało ok. 10 minut. Powinniśmy rozciągać je równocześnie lewą ręką do siebie i prawą od siebie by stało się gładkie i sprężyste.
Formujemy ciasto w kulę, oprószamy mąką i przykryte odstawiamy na 15 minut. 
W moździerzu ucieramy czosnek z oliwą (3 łyżkami).
Dzielimy ciasto na 6 części i każdą rozwałkowujemy na grubość 5 mm. Rozwałkowywać powinniśmy placki 15-30 minut przed pieczeniem.
Placki kładziemy na wysmarowanej oliwą blaszce, nacinamy na nich nożem małe kreski, smarujemy czosnkową oliwą, posypujemy natką i przyprawami, możemy również posypać startym serem, i pieczemy ok. 10 minut w 250 st.C.

A niebawem, może nawet jeszcze dzisiaj, zapraszam na Kołacz Serowy z Jagodami.

Komentarze

  1. świetnie wyglądają te chlebki! a że uwielbiam czosnek, wiem że posmakowałyby mi. bardziej niż ryba;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj ja też wybieram te chlebki zamiast ryby ;) i to wcale nie dlatego, że na tą drugą jestem uczulona ;P
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. coś dla mnie :) bo czosnek uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Kapitalnie piszesz o jedzeniu, takie chlebki postaram się w najbliższym czasie upiec. Muszę tylko zdobyć polski czosnek.Dla mnie są idealne, bo mam malutki piekarnik;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że mój czosnek lubi, bo będę się musiała z nim takimi smakowitościami dzielić:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. pieczywem czosnkowym mogę zajadać się codziennie! świetna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdy ssie mnie głód a w obrębie mili ni grama dobroci, sięgam po czosnkowe Bake rollsy, tu widzę, że istnieje ich wspaniała lepsza odsłona

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty