Makaron spaghetti z sosem w stylu meksykańskim

Kiedyś już go robiłam i mi smakował dzisiaj popełniłam po raz kolejny i... trochę się rozczarowałam bo potrawa okazała się bardzo ostra. Mam nadzieję, że Małżon mimo to zje... poniżej podaję proporcje z mniejszą ilością chili czyli akuratną :)


300 g makaronu spaghetti
puszka pomidorów
1/2 zielonej papryczki chili
1 cebula
1 ząbek czosnku
łyżka posiekanej natki pietruszki
łyżka posiekanej kolendry
oliwa do smażenia
2 łyżki koncentratu pomidorowego
220 ml czerwonego wina
laska cynamonu
liść laurowy
po szczypcie suszonych: oregano, tymianku, rozmarynu i szałwii
po szczypcie mielonej kolendry, goździków, ziela angielskiego i kminku
sól, pieprz

Cebule i czosnek siekamy i podsmażamy na oliwie by były szkliste. Dodajemy wypestkowane i pokrojone drobno chili oraz koncentrat i pomidory. Gotujemy 10 minut mieszając od czasu do czasu.
Podlewamy winem, dodajemy laskę cynamonu, liść laurowy, pietruszkę, suszone zioła i sól. Gotujemy kolejne 20 minut. Po tym czasie wyjmujemy cynamon i liść a wsypujemy przyprawy w proszku i posiekaną kolendrę. Doprawiamy pieprzem.
Makaron gotujemy w osolonej wodzie, odcedzamy i przekładamy do garnka z sosem. Mieszamy dokładnie. Nakładamy na talerze, posypujemy serem.

Komentarze

  1. hmm... pyszności! Ależ zgłodniałam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkich chętnych zapraszam :) starczy jeśli Małżon nie pożre :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszelkie wariacje makaronowe:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie ostre danie, to cos dla mojego Krzyska;) Wyglada bardzo apetycznie, sama bym się skusiła:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty